کد خبر: 1229744
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
عملیات نیروهای مسلح یمن در محاصره آبی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و خلیج عدن ماهیانه ۴ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی خسارت می زند.

 جوان آنلاین: پایگاه خبری تحلیلی یمانیون در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در نتیجه عملیات نیروهای مسلح یمنی در دریای سرخ و خلیج عدن ماهیانه با حدود ۴ میلیارد دلار خسارت مواجه می‌شود.

کارشناسان مسائل اقتصادی معتقدند که محاصره رژیم صهیونیستی توسط انصارالله روزانه بالغ بر ۱۰ میلیون دلار به این رژیم خسارت وارد کرده و تغییر حرکت کشتی‌ها و دور زدن آفریقا توسط آنها، تجارت با این رژیم را غیر سودآور کرده است.

بنا بر این گزارش، عملیات ارتش یمن در دریای سرخ مشکلات اقتصادی عدیده‌ای را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و ترانزیت کالای دریایی این رژیم با اروپا و آسیا را کاملاً متوقف کرده و هزینه‌های لجستیک این تجارت را افزایش داده است. این موضوع باعث شده رژیم صهیونیستی به دنبال راهکارهای جایگزین باشد و همین موضووع هزینه‌های حمل و نقل را افزایش داده است.

در همین راستا گزارش‌های صهیونیستی تاکید دارد که شرکت‌های حمل و نقل دریایی اسرائیل نیز ضربات سختی را در نتیجه این عملیات دیده اند و این حملات زمان رسیدن آنها به بنادر اسرائیل را سه برابر افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ مدیریت برنامه‌ریزی استراتژیک بندر حیفا را به هم ریخته و کشتی‌ها زمان طولانی تری برای رسیدن به این بندر نیاز دارند. به عنوان مثال کشتی که یک هفته زمان برای رسیدن به بندر حیفا نیاز داشت، الان باید سه هفته در راه باشد.

رسانه های رژیم صهیونیستی همچنین اوضاع بیمه کشتی‌هایی را که به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند نیز وخیم گزارش کرده و می‌نویسند که هزینه این بیمه‌ها به حدود ۶۵ دهم درصد از مجموع قیمت کشتی‌ها می‌رسد که رقم بسیار بالایی است.

به این ترتیب در آمد کشتیرانی بندر ایلات نیز ۸۵ درصد افت داشته است. این در حالی است که این بندر، تنها بندرگاه ارتباط رژیم صهیونیستی با شرق است.

برچسب ها: یمن ، اسرائیل ، ‌فلسطین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار